Představte si, že přebíráte nového klienta a po měsíci práce zjistíte, že v účetnictví chybí klíčové doklady.
Nebo že bývalá účetní používala nesprávné postupy, které teď musíte napravit.
Najednou si říkáte: Jak to vyřešit? Kdo nese odpovědnost? A jaké dokumenty vlastně máte právo vyžadovat? A kolik mě to bude stát času a úsilí to spravit? Mám to začít opravovat hned a nebo ne? Kde mám začít? Čeho se chytit?
Víte přesně, jaké doklady máte právo požadovat při převzetí účetnictví od klienta nebo předchozí účetní?
A co když zjistíte, že v účetnictví jsou chyby - znáte správný postup jejich opravy tak, aby byl v souladu se zákonem?
A jak je to v okamžiku, kdy vy se dostanete do situace, kdy předáváte účetnictví nové účetní?
Mnoho účetních se při převzetí nového klienta ocitá v nejistotě. Nejsou si jisti, co všechno by měli zkontrolovat, jaké dokumenty vyžadovat a jak právně ošetřit situaci, kdy účetnictví není v pořádku. A přitom, jak ukazuje judikát Nejvyššího správního soudu, odpovědnost za správnost účetnictví nese účetní jednotka – váš klient – bez ohledu na to, kdo chyby způsobil.
V tomto praktickém minikurzu vám ukáži
1. Postupy při přebírání účetnictví
Přesný postup kontroly převzatého účetnictví, kompletní seznam dokumentů, které musí být předány, a legislativně správné postupy pro opravu nalezených chyb. Získáte jistotu, že jste při převzetí postupovali profesionálně a chráníte jak sebe, tak svého klienta před budoucími problémy.
2. Postupy při předávání účetnictví
Legislativní rámec, který vás zavazuje předat informace a v jakém rozsahu
Jak postupovat v situaci, kdy je vztah s klientem složitější.

Jak je předávání účetnictví upraveno v legislativě, co je jasně dané a kde je potřeba se domluvit s klientem

Jak se poučit ze soudních sporů, které se týkaly tématu přebírání a odpovědnosti za účetnictví

Jak rychle identifikovat problémy a jejich závažnost

Jak postupovat při chybách v účetnictví

Jak postupovat při zavádění účetnictví do systému

Vzorový dokument pro převzetí/předání účetnictví

Kompletní soupis v excelu pro přehled přebíraných a předávaných dokumentů

Komunikace je v okamžiku předávání účetnictví velmi důležitá a je potřeba stanovit jasné kroky pro hladký průběh.
Stačí minikurz objednat a přístup Vám přijde ihned po úhradě.
Převzetí a předání účetnictví pod kontrolou
Kompletní know-how a šablony pro bezpečné převzetí účetnictví
Cena 2 200 Kč
Převzetí s jistotou
Kompletní know-how, šablony a osobní podpora pro nestandardní situace
____________________
2× osobní konzultace (30 minut) přes Zoom nebo telefon
První konzultace pro rozbor vaší konkrétní situace a návrh postupu
Druhá konzultace pro vyřešení případných komplikací během procesu
Cena 4 500 Kč
Ideální pro účetní, které:
Konzultace můžete vyčerpat kdykoliv během 3 měsíců od zakoupení kurzu.
Získáte JISTOTU SPRÁVNÉHO POSTUPU při převzetí účetnictví, podloženou aktuální judikaturou Nejvyššího soudu. Díky tomu budete přesně vědět, jaké dokumenty máte právo požadovat a jak postupovat v souladu se zákonem a ne v souladu s ChatGTP či jinou umělou inteligencí.
UŠETŘÍTE HODINY PRÁCE s přípravou vlastních dokumentů. Všechny potřebné šablony a checklisty dostanete hotové k okamžitému použití – stačí jen doplnit údaje a můžete je hned aplikovat v praxi.
OCHRÁNÍTE SEBE I SVÉHO KLIENTA před právními komplikacemi. Jak potvrzují aktuální judikáty, odpovědnost za správnost účetnictví nese účetní jednotka bez ohledu na to, kdo chyby způsobil. S našimi postupy minimalizujete rizika pro všechny zúčastněné.
ZÍSKÁTE PRAKTICKÉ KNOW-HOW z více než 10 let zkušeností s převzetím a kontrolou účetnictví. Nesdílím jen teorii, ale osvědčené postupy, které fungují v reálném světě účetních.
Není to obecný kurz o účetnictví – zaměřujeme se výhradně na proces převzetí a předání
Není to teoretický výklad zákonů – jdeme rovnou k praktickým postupům”
Přístup máte na jeden rok. Ale veškeré materiály ke stažení vám zůstanou na vždy (prezentace, checklisty, vzorové dokumenty).
Celková délka videí je přibližně 120 minut, rozdělených do 6 lekcí.
Ano, všechny materiály můžete používat pro vlastní potřebu bez omezení.
Jmenuji se Marie Rudolfová a jsem daňová poradkyně ev. č. 4913. Mým cílem je povýšit vnímání účetní profese a pomoci účetním, aby byly méně vyčerpané a více oceňované.
Mými kurzy a webináři prošlo už přes 5 000 účetních a osob, které se profesně věnují účetnictví a daním. Během své praxe jsem se setkávám s účetními s různými úrovněmi znalostí a zkušeností. Vím, že účetní služby jsou nejčastěji podhodnocované služby a málokdo si uvědomuje jejich důležitost. Účetní služby nevymizí ze světa, jak už před několika lety avizovaly průzkumy a média. Proto je potřeba chápat jejich důležitost.
Obsah tohoto kurzu jsem pro vás pečlivě vybírala na základě mých zkušeností.
Věřím, že vám kurz změní pohled na oceňování vašich služeb.
“Na paní Rudolfovou jsem se v březnu obrátila ve velmi zoufalé situaci, kdy se odštěpovaly tři společnosti, s čím jsem neměla žádnou zkušenost a firma na to dopředu vůbec nebyla připravena.
Navíc účetnictví minulé roky nebylo vedeno zcela správně a tudíž bylo potřeba dát vše do pořádku a stihnout odevzdat tři DPPO.
Už po prvním telefonickém kontaktu s paní Rudolfovou, kdy jsem jí vše v maximálním stresu vysvětlila, se mi objevil zase úsměv na tváři a přišla veliká úleva.
Úleva, že jsem našla nejen odborníka na daně a účetnictví, ale hlavně někoho tak lidského, empatického a povzbudivého. S tímto přístupem jsem se v tomto oboru setkala poprvé.
Za ty tři měsíce, kdy jsme spolu velmi intenzivně komunikovaly, to se mnou měla těžké, ale nakonec jsem právě díky paní Rudolfové účetně odštěpila společnosti a nachystala všechny podklady pro přiznání.
Její profesionální přístup a hlavně klid a úsměv mi pomohl nejen v tomto vyhroceném čase, ale vlastně mě nakopnul, abych v této profesi pokračovala a dělala ji co nejlépe a sebevědomě a dále se vzdělávala.
K tomu mi pomohly a pomáhají její skvělé kurzy a návody, které moc doporučuji – na rozdíl od konkurence jsou vedeny velmi profesionálně, precizně a hezky lidsky vše vysvětlují.”
Lucie Kohoutová