Převzetí účetnictví: Kompletní postup a dokumentace

Představte si, že přebíráte nového klienta a po měsíci práce zjistíte, že v účetnictví chybí klíčové doklady. 

Nebo že bývalá účetní používala nesprávné postupy, které teď musíte napravit.

Najednou si říkáte: Jak to vyřešit? Kdo nese odpovědnost? A jaké dokumenty vlastně máte právo vyžadovat? A kolik mě to bude stát času a úsilí to spravit? Mám to začít opravovat hned a nebo ne? Kde mám začít? Čeho se chytit?

Víte přesně, jaké doklady máte právo požadovat při převzetí účetnictví od klienta nebo předchozí účetní?

A co když zjistíte, že v účetnictví jsou chyby - znáte správný postup jejich opravy tak, aby byl v souladu se zákonem?

A jak je to v okamžiku, kdy vy se dostanete do situace, kdy předáváte účetnictví nové účetní?

Mnoho účetních se při převzetí nového klienta ocitá v nejistotě. Nejsou si jisti, co všechno by měli zkontrolovat, jaké dokumenty vyžadovat a jak právně ošetřit situaci, kdy účetnictví není v pořádku. A přitom, jak ukazuje judikát Nejvyššího správního soudu, odpovědnost za správnost účetnictví nese účetní jednotka – váš klient – bez ohledu na to, kdo chyby způsobil.

V tomto praktickém minikurzu vám ukáži

1. Postupy při přebírání účetnictví

Přesný postup kontroly převzatého účetnictví, kompletní seznam dokumentů, které musí být předány, a legislativně správné postupy pro opravu nalezených chyb. Získáte jistotu, že jste při převzetí postupovali profesionálně a chráníte jak sebe, tak svého klienta před budoucími problémy.

2. Postupy při předávání účetnictví

Legislativní rámec, který vás zavazuje předat informace a v jakém rozsahu

Jak postupovat v situaci, kdy je vztah s klientem složitější.

Co se v minikurzu dozvíte?

Legislativní rámec

Jak je předávání účetnictví upraveno v legislativě, co je jasně dané a kde je potřeba se domluvit s klientem

Judikatura

Jak se poučit ze soudních sporů, které se týkaly tématu přebírání a odpovědnosti za účetnictví

Diagnostika převzatého účetnictví

Jak rychle identifikovat problémy a jejich závažnost

Opravné postupy

Jak postupovat při chybách v účetnictví

První kroky s novým klientem

Jak postupovat při zavádění účetnictví do systému

Předávací protokol účetnictví (šablona)

Vzorový dokument pro převzetí/předání účetnictví

Checklist pro kontrolu účetnictví při převzetí/ při předání

Kompletní soupis v excelu pro přehled přebíraných a předávaných dokumentů

Vzor komunikace s klientem o převzetí účetnictví

Komunikace je v okamžiku předávání účetnictví velmi důležitá a je potřeba stanovit jasné kroky pro hladký průběh.

Jak získat přístup do minikurzu?

Stačí minikurz objednat a přístup Vám přijde ihned po úhradě.

Jaké máte možnosti?

Převzetí a předání účetnictví pod kontrolou

Kompletní know-how a šablony pro bezpečné převzetí účetnictví

  • Videa, která vás provedou kompletní problematikou převzetí a předávání účetnictví
  • Legislativní rámec předávání účetnictví: co říká zákon
  • Kompletní checklist dokumentů pro převzetí/předání účetnictví
  • Jak efektivně zkontrolovat kvalitu účetnictví při převzetí
  • Právně správné postupy opravy chyb v účetnictví
  • Dokumentace převzetí: šablona protokol
  • Pohled na odpovědnost účetních

Cena 2 200 Kč 

Převzetí s jistotou

Kompletní know-how, šablony a osobní podpora pro nestandardní situace

  • Videa, která vás provedou kompletní problematikou převzetí a předávání účetnictví
  • Legislativní rámec předávání účetnictví: co říká zákon
  • Kompletní checklist dokumentů pro převzetí/předání účetnictví
  • Jak efektivně zkontrolovat kvalitu účetnictví při převzetí
  • Právně správné postupy opravy chyb v účetnictví
  • Dokumentace převzetí: šablona protokol
  • Pohled na odpovědnost účetních

____________________

  • 2× osobní konzultace (30 minut) přes Zoom nebo telefon

    • První konzultace pro rozbor vaší konkrétní situace a návrh postupu

    • Druhá konzultace pro vyřešení případných komplikací během procesu

Cena 4 500 Kč

Pro koho je verze Převzetí s jistotou?

Ideální pro účetní, které:

  • Přebírají komplexnější účetnictví s potenciálními problémy
  • Potřebují individuální podporu při nestandardních situacích
  • Chtějí mít jistotu, že postupují správně v každém kroku procesu

Konzultace můžete vyčerpat kdykoliv během 3 měsíců od zakoupení kurzu.

Proč si minikurz pořídit?

Získáte JISTOTU SPRÁVNÉHO POSTUPU při převzetí účetnictví, podloženou aktuální judikaturou Nejvyššího soudu. Díky tomu budete přesně vědět, jaké dokumenty máte právo požadovat a jak postupovat v souladu se zákonem a ne v souladu s ChatGTP či jinou umělou inteligencí.

UŠETŘÍTE HODINY PRÁCE s přípravou vlastních dokumentů. Všechny potřebné šablony a checklisty dostanete hotové k okamžitému použití – stačí jen doplnit údaje a můžete je hned aplikovat v praxi.

OCHRÁNÍTE SEBE I SVÉHO KLIENTA před právními komplikacemi. Jak potvrzují aktuální judikáty, odpovědnost za správnost účetnictví nese účetní jednotka bez ohledu na to, kdo chyby způsobil. S našimi postupy minimalizujete rizika pro všechny zúčastněné.

ZÍSKÁTE PRAKTICKÉ KNOW-HOW z více než 10 let zkušeností s převzetím a kontrolou účetnictví. Nesdílím jen teorii, ale osvědčené postupy, které fungují v reálném světě účetních.

Pro koho je kurz určen?

  • Pro účetní, které přebírají nové klienty a chtějí se vyhnout nepříjemným překvapením
  • Pro účetní, které předávají klienty a chtějí mít jistotu, že postupují správně
  • Pro OSVČ účetní i účetní ve firmách, které potřebují jasný systém předávání agendy
  • Pro začínající účetní, které se chtějí vyhnout začátečnickým chybám

Co kurz není?

  •  Není to obecný kurz o účetnictví – zaměřujeme se výhradně na proces převzetí a předání

  • Není to teoretický výklad zákonů – jdeme rovnou k praktickým postupům”

Nejčastější otázky, které vás v souvislosti s minikurzem napadají

Přístup máte na jeden rok. Ale veškeré materiály ke stažení vám zůstanou na vždy (prezentace, checklisty, vzorové dokumenty).

Celková délka videí je přibližně 120 minut, rozdělených do 6 lekcí.

Ano, všechny materiály můžete používat pro vlastní potřebu bez omezení.

Kdo pro vás kurz připravil?

Daně bez nervů

Jmenuji se Marie Rudolfová a jsem daňová poradkyně ev. č. 4913. Mým cílem je povýšit vnímání účetní profese a pomoci účetním, aby byly méně vyčerpané a více oceňované.

Mými kurzy a webináři prošlo už přes 5 000 účetních a osob, které se profesně věnují účetnictví a daním. Během své praxe jsem se setkávám s účetními s různými úrovněmi znalostí a zkušeností. Vím, že účetní služby jsou nejčastěji podhodnocované služby a málokdo si uvědomuje jejich důležitost. Účetní služby nevymizí ze světa, jak už před několika lety avizovaly průzkumy a média. Proto je potřeba chápat jejich důležitost.

Obsah tohoto kurzu jsem pro vás pečlivě vybírala na základě mých zkušeností.

Věřím, že vám kurz změní pohled na oceňování vašich služeb. 

Jaká je spolupráce se mnou?

“Na paní Rudolfovou jsem se v březnu obrátila ve velmi zoufalé situaci, kdy se odštěpovaly tři společnosti, s čím jsem neměla žádnou zkušenost a firma na to dopředu vůbec nebyla připravena.
Navíc účetnictví minulé roky nebylo vedeno zcela správně a tudíž bylo potřeba dát vše do pořádku a stihnout odevzdat tři DPPO.

Už po prvním telefonickém kontaktu s paní Rudolfovou, kdy jsem jí vše v maximálním stresu vysvětlila, se mi objevil zase úsměv na tváři a přišla veliká úleva.
Úleva, že jsem našla nejen odborníka na daně a účetnictví, ale hlavně někoho tak lidského, empatického a povzbudivého. S tímto přístupem jsem se v tomto oboru setkala poprvé.

Za ty tři měsíce, kdy jsme spolu velmi intenzivně komunikovaly, to se mnou měla těžké, ale nakonec jsem právě díky paní Rudolfové účetně odštěpila společnosti a nachystala všechny podklady pro přiznání.
Její profesionální přístup a hlavně klid a úsměv mi pomohl nejen v tomto vyhroceném čase, ale vlastně mě nakopnul, abych v této profesi pokračovala a dělala ji co nejlépe a sebevědomě a dále se vzdělávala.
K tomu mi pomohly a pomáhají její skvělé kurzy a návody, které moc doporučuji na rozdíl od konkurence jsou vedeny velmi profesionálně, precizně a hezky lidsky vše vysvětlují.”

Lucie Kohoutová